Шосейните велосипеди както се досещате са предвидени за каране по гладък асфалт. За тях характерна е специфичната геометрия, високата седалка и приведената напред стойка. При тази дисциплина за ефективността на велосипеда е от изключително значение ниското тегло и аеродинамичността. Ето защо по-високите класове са изцяло карбонови с карбонови капли и компоненти. Това е може би най- натоварващият стил колоездене. Каранията са изключително дълги и изморителни. По някога 100-200 километра. Състезателите губят по няколко килограма на състезание. Това естествено не е задължително. Повечето хора практикуващи шосейно колоездене го правят като вид тренировка. Обичат дългите изкачвания, да летят по нанадолнищата с висока скорост и да се наслаждават на пеизажите покрай пътя. Екипировката тук се свежда до каска тип челядинка с множество отвори за проветрение, специфични очила с голямо покритие и клин с тениска плътно прилепнали по тялото за по- добра аеродинамичност.
За шосейките са характерни следните неща:
- Тънки гуми които се помпат "на камък" за да имат минимално съпротивление с асфалта
- Колелата се продават без педали защото всеки карач си подбира своите любими. Педалите с автомати са задължителни поради по-голямата ефективност.
- Скоростите отпред имат голяма плоча с много зъби за достигане на високи скорости
- Характерно извито надолу кормило
- Специфична геометрия и дизайн
- Повечето модели са с хидравлични дискови спирачки
През последните години се появи и един нов под-стил в този сегмент а именно Gravel колелата. Това са шосейни велосипеди с малко по-дебели гуми със ситен грайфер направени за гладки черни пътища.