Налягането в гумите ви е много тънък момент който може значително да повлияе на карането ви. То зависи от няколко фактора: стилът колоездене който практикувате, теглото ви и личните ви предпочитания. В планинското колоездене ако карате с много напомпани гуми колелото друса повече, не обира добре малките неравности, няма добро сцепление, но пък шансът да спукате гума е почти елиминиран. Ако карате пък с прекалено меки гуми няма да имате стабилност в завоите, инерцията ви ще се убие и всеки по-сериозен камък ще подбива шините ви и ще пукате гуми непрекъснато. Както с всичко на този свят балансът е някъде по средата и всеки си го определя индивидуално. При шосейните велосипеди налягането в гумите е много по-голямо и трябва да внимавате при избора на помпа тя да може да го достигне.
Като цяло има четири типа помпи:
- Малки преносими помпички които се монтират на държач на рамката или се побират в раницата ви за да са навсякъде с вас.
- Големи помпи които са за да си помпате бързо и лесно гумите у вас, в гаража, или ако сте покрай колата. Те са с голям манометър за лесно следене на налягането.
- Помпи с патрони със сгъстен въздух. Те са най-компактни и леки, но патронът стига за напомпването на 2-3 гуми. След това трябва да купите нов.
- Помпи за шокове и вилки. Те стават само и единствено за напомпване на въздушните камери на вилката и шока ви. Достигат до много високо налягане и също са много компактни.
Всички типове помпи освен последните са съвместими и с двата стандарта на вентилите- авто и френски.